Skip to main content
A karácsonyi időszak mindig kihívás a marketing szakmában. Feltorlódnak a rendezvények, a kommunikációs anyagok és nehéz kitűnni az ünnepi hírzajban. Mégis van néhány praktika, ami segíthet, ezért érdemes szem előtt tartani.

Statisztika és adatok:

Nem mindegy, hogy egy márka hogyan jelenik meg a médiumok hasábjain. Az ünnepi időszakban mindenki szeretne jelen lenni és megmutatni, hogy ebben az évben mit tett le az asztalra. Ehhez az egyik legjobb módszer lehet az adatokra épülő kommunikáció. Az újságírók számára a hírérték dönti el, hogy egy adott cikk megjelenik -e organikus formában vagy sem. A témaválasztás és jól feltett kérdések mellett a gyorsaság itt is nagyon fontos. Érdekes adatokra van szükség, amit, ha közöl az adott médium, akkor az akár növelheti is az olvasottságot, de a stabil számokat mindenképpen hoznia kell a rovat számára.
Ha CSR-kampányban gondolkodsz, akkor a kommunikációhoz mindenképp társíts egy kutatást vagy több olyan adatot, ami túlmutat a jótékonysági kezdeményezés összegszerűségén.

Storytelling és személyre szabott tartalom:

Az olvasók, social media felhasználók, fogyasztók és vásárlók azonban igénylik az érzelmekre ható történeteket, amitől megszólítva érzik magukat. Ezeket inkább a közösségi média-, saját felületi és EDM típusú kommunikációhoz érdemes tervezni. A készülő – lehetőleg videós – tartalom lehet meghökkentő, vicces, dühítő vagy éppen megható a lényeg, hogy a célcsoport kapcsolódni tudjon hozzá. Fontos azonban az is, hogy adott aktivitás elemei márkahűek legyenek.

 Interakció és élmények:

Összességében elmondhatjuk, hogy a november és december tökéletes időszak a CTA-kampányokhoz. Hozz létre olyan tartalmakat, amik bevonják a közönséget is a kezdeményezésbe: készíts interaktív videósorozatot, indíts szavazást, segíts tippekkel, grafikai anyagokkal, szervezz eseményt, hirdess kedvezményt, vagy nyereményjátékot. Érdemes a kampány minden szakaszába tervezni egy olyan aktivitást, ami kiszól a célcsoporthoz, mint egy narrátor az olvasóhoz, és magával ragadja. Legyél kreatív és válogass bátran a marketing széles és színes eszköztárából!
Téged mi inspirált a karácsonyi kampányod megalkotásakor? Mi volt a feladat, és hogyan oldottad meg a kihívást? ????
hatékony kommunikáció online