Skip to main content

Rohamtempóban fejlődik a marketing AI lába, és nem úgy tűnik, hogy ez a közeljövőben lassulni fog. Megnéztük, mit jósol a szakma ezen a területen. A Gartner előrejelzései alapján az alábbiakra számíthatunk:

Növekvő költségek

2026-ra elvárás lesz, hogy ezen a területen is teljesítsen a szakma: a senior marketinges kollégák 80%-a fogja használni a generatív AI-t, ami lassan, de biztosan növeli majd a költségeket, hiszen újabb és újabb technológiákat kell majd megismerni, bevezetni, megvásárolni, vagy előfizetni rájuk annak érdekében, hogy érdemi munkát lehessen végezni.

Márkavédelem

Az elmúlt legalább 3-5 évben a személyes élmény, a személyre szabott tartalom fontossága egyre feljebb tornászta magát a fogyasztók elvárási listáján. A mesterséges intelligencia korában dobogós helyezést ér el akkor is, amikor megkérdezzük ügyfeleinket, mi az, amit szeretnék, hogy gondoljanak róluk az emberek, milyen imázst kívánnak fenntartani, kialakítani. Szeretnék, hogyha az autentikus, hiteles márkakép mellett a felhasználók/ügyfelek tudnának azonosulni a márkával, megbízhatónak tartanák. Ennek egyik kulcsa pedig a személyre szabott tartalmakban rejlik. Éppen ezért a márkák 60%-a fog külön technológiákat alkalmazni a generatív AI szűrésére, hogy elkerüljék az esetleges megtévesztéseket és megvédjék a brand hitelességét, felállított personá-ját.

AI-mentes márkák

Jóból is megárt a sok tartja a mondás, így a mesterséges intelligencia esetében elérkezünk majd egy olyan ponthoz, a Gartner szerint 2027-re, amikor a márkák közel 20%-a fogja magát AI-mentes brandként pozícionálni, annak érdekében, hogy erősítse a vásárlói bizalmat.

Keresési forgalom csökkenése

2028-ra az AI-alapú keresés 50%-kal csökkentheti a márkák organikus forgalmát. Miért? Az AI-alapú keresőmotorok, mint például a Google AI és a Bing AI folyamatos fejlesztése eredményeképp intelligensebbé válnak, és vélhetően jobban megértik majd a felhasználói igényt, szándékot. Ez azt jelenti, hogy a keresőmotorok képesek lehetnek egy pontosabb találati lista összeállítására, így csökkenhet a nem releváns, nem témába vágó weboldali átkattintások száma. Az organikus forgalom tehát csökkenhet, mivel a felhasználóknak kevesebbszer jelennek meg adott márka tartalmai a találati listán.

Következő blogposztunkban bemutatjuk, mit lehet tenni annak érdekében, hogy a márkák továbbra is bekerüljenek az organikus keresési találatok közé.

Ti hogyan használjátok az AI technológiát? Miben segíti a munkátokat?


English version

What Awaits us and how can we work with Artificial Intelligence?

The rapid development of AI in marketing shows no signs of slowing down. Here’s what the industry forecasts, according to Gartner:

Increasing Costs

By 2026, it’s expected that 80% of senior marketers will be using generative AI, leading to higher costs due to the need to learn, implement, purchase, or subscribe to new technologies for effective work.

Brand Protection

In the past 3-5 years, personalized content has become a top consumer expectation. In the AI era, maintaining an authentic, trustworthy brand image is key. Thus, 60% of brands will use technologies to filter generative AI, avoiding deception and protecting brand credibility.

AI-Free Brands

By 2027, nearly 20% of brands will position themselves as AI-free to boost consumer trust, reflecting the sentiment that too much AI can be overwhelming.

Decline in Search Traffic

By 2028, AI-based search could reduce brands’ organic traffic by 50%. Smarter search engines like Google AI and Bing AI will better understand user intent, leading to fewer irrelevant website clicks and a drop in organic traffic.

In our next blog post, we’ll explore strategies for brands to maintain their presence in organic search results.

How do you use AI technology? How does it assist your work?