Rohamtempóban fejlődik a marketing AI lába, és nem úgy tűnik, hogy ez a közeljövőben lassulni fog. Megnéztük, mit jósol a szakma ezen a területen. A Gartner előrejelzései alapján az alábbiakra számíthatunk:
Növekvő költségek
2026-ra elvárás lesz, hogy ezen a területen is teljesítsen a szakma: a senior marketinges kollégák 80%-a fogja használni a generatív AI-t, ami lassan, de biztosan növeli majd a költségeket, hiszen újabb és újabb technológiákat kell majd megismerni, bevezetni, megvásárolni, vagy előfizetni rájuk annak érdekében, hogy érdemi munkát lehessen végezni.
Márkavédelem
Az elmúlt legalább 3-5 évben a személyes élmény, a személyre szabott tartalom fontossága egyre feljebb tornászta magát a fogyasztók elvárási listáján. A mesterséges intelligencia korában dobogós helyezést ér el akkor is, amikor megkérdezzük ügyfeleinket, mi az, amit szeretnék, hogy gondoljanak róluk az emberek, milyen imázst kívánnak fenntartani, kialakítani. Szeretnék, hogyha az autentikus, hiteles márkakép mellett a felhasználók/ügyfelek tudnának azonosulni a márkával, megbízhatónak tartanák. Ennek egyik kulcsa pedig a személyre szabott tartalmakban rejlik. Éppen ezért a márkák 60%-a fog külön technológiákat alkalmazni a generatív AI szűrésére, hogy elkerüljék az esetleges megtévesztéseket és megvédjék a brand hitelességét, felállított personá-ját.
AI-mentes márkák
Jóból is megárt a sok tartja a mondás, így a mesterséges intelligencia esetében elérkezünk majd egy olyan ponthoz, a Gartner szerint 2027-re, amikor a márkák közel 20%-a fogja magát AI-mentes brandként pozícionálni, annak érdekében, hogy erősítse a vásárlói bizalmat.
Keresési forgalom csökkenése
2028-ra az AI-alapú keresés 50%-kal csökkentheti a márkák organikus forgalmát. Miért? Az AI-alapú keresőmotorok, mint például a Google AI és a Bing AI folyamatos fejlesztése eredményeképp intelligensebbé válnak, és vélhetően jobban megértik majd a felhasználói igényt, szándékot. Ez azt jelenti, hogy a keresőmotorok képesek lehetnek egy pontosabb találati lista összeállítására, így csökkenhet a nem releváns, nem témába vágó weboldali átkattintások száma. Az organikus forgalom tehát csökkenhet, mivel a felhasználóknak kevesebbszer jelennek meg adott márka tartalmai a találati listán.
Következő blogposztunkban bemutatjuk, mit lehet tenni annak érdekében, hogy a márkák továbbra is bekerüljenek az organikus keresési találatok közé.
Ti hogyan használjátok az AI technológiát? Miben segíti a munkátokat?
–
English version