Skip to main content

Elértünk az örökzöld marketing eszközhöz, ami nem más, mint a rendezvény. A 2020-as évben, amikor beköszöntött a koronavírus a digitális kommunikáció virágkorát élte, és az eventeket is át kellett terelni egy másik platformra, ami a kezdeti nehézségeken túl új lehetőségeket és kapukat nyitott meg, kezdve a különféle online konferenciáktól egészen a nagyszabású, kreatív MR (mixed reality) megoldásokig.

Sokat hallottuk azonban a partnerektől, ügyfelektől és újságíróktól is, hogy kényelmes a digitális élet, azonban nagyon hiányolják, sőt igénylik a személyes találkozásokat. A fellendülés csak 2022-ben, óvatosan indult meg. Az in-person események 2024-re visszatértek egy normálisabb kerékvágásba. Maschek Sára, a Bloom Marketing Solutions ügynökség alapítója és szakmai vezetője az egyik blog cikkünkben kiemelte:

„Nagyon fontosnak tartom, hogy az új ismertségek kialakítása mellett, ugyanannyi, hanem több energiát fordítsunk meglévő üzleti kapcsolataink ápolására is. Ennek egyik kulcsa és egyben a B2B marketing egyik legfontosabb, leghatásosabb eszköze azt gondolom továbbra is az offline szakmai és partnerrendezvények.”

Blog cikkünket, amelyben az eseményeket is érintettük, itt olvashatod el.

A virtuális események térnyerése és a szakmához adott értéke mellett a személyes találkozóknak megvan a helye, ideje és természetesen a tere. A szakmában többen is azt a véleményt képviselik, mint Sára, ezt a Linked In The B2B Benchmark 2023-as jelentése is alátámasztja, amelyből kiedrül, hogy 10-ből 6 szakember tervezi beépíteni az in-person rendezvényeket a stratégiájába, sőt a felmérésben a marketingnek ezt az iparágát jelölték meg a leghatékonyabb B2B eszköznek is.

Kép: Linked In The B2B Benchmark 2023-as jelentése

Miért erős még mindig az in-person rendezvények helye a marketingben?

Személyes Kapcsolatépítés: A személyes kapcsolatépítésnek ereje van. A felső- és középvezetők, ideális esetben már év elején kijelölik azokat a szakmai eseményeket, amelyeken részt kívánnak venni, emellett – iparág és cégméret függvényében – a marketing csapat segítségével megtervezik a saját partneri rendezvényüket, szélesebb vagy szűkebb körben. A személyes részvételt igénylő rendezvények lehetővé teszik az üzleti partnerek, vevők és potenciális ügyfelek számára, hogy találkozzanak és kölcsönösen előnyös kapcsolatokat építsenek ki.

Brand Élmény és Megjelenés: Egy jól megtervezett rendezvény megszervezése vagy akár részvétel egy rendezvényen hozzájárulhat a márkaimázs erősítéséhez. Segíthetik továbbá a márkaértékek és üzenetek átadását, nemcsak írott- és szóróanyagokkal, hanem vizuális elemekkel, izgalmas helyszíni aktivitásokkal, kitelepülésekkel, bemutatókkal egyaránt.

Szakmai Fejlődés és Tudásmegosztás: Konferenciák, workshopok és szemináriumok formájában az in-person események lehetőséget kínálnak a szakmai fejlődésre és a legfrissebb iparági trendek megismerésére.

Ügynökségünk márciusban segített egyik partner szakmai napjának lebonyolításában, ahol többek között helyszíni aktivitásra, motivációs előadásra, valamint előadóra tettünk javaslatot, emellett egy videós mood anyagot is készítettünk számunkra az utókommunikációs szakaszhoz.

Legyen szó B2B vagy B2C területről, az élő események lehetőséget kínálnak a személyes kapcsolatépítésre, a márkamegjelenésre és az élményalapú marketingre. A digitális megoldásokban sok lehetőség rejtőzik, azonban a személyes rendezvények továbbra is elengedhetetlenek a sikeres üzleti kapcsolatok és döntések kialakításában.

Hogyha te is kedvet kaptál hozzá, hogy kollégáidnak vagy partnereidnek szervezett találkozót rendezz, akkor keress minket bizalommal a bloom@bloommarketing.hu e-mail címen, és segítünk a részletek kidolgozásában és az egész folyamat lebonyolításában.