Skip to main content

A B2C kampányok esetében a személyre szabott (hiteles) tartalom, ennek hozadékaként a storytelling erősödése, a videós tartalmak előre törése, valamint az influecer marketing területek azok, amikre érdemes úgy tekinteni, mint egy jól működő marketing terv alapjai, sablonjai, majd ezt alakítani, tovább építeni az ügyféligények szerint. A B2B szektorban hasonlóképpen: a digitális marketing stratégiák üdvöskéje továbbra is a lead generálás, erre költenek a legtöbbet a cégek, emellett azonban erősödni fog a storytelling, így a termékek és szolgáltatások kreatív környezetbe helyezése – ezen belül is a videós tartalmak nyernek teret –, nagyobb szerepet kap majd az adatelemzés és case study-k, növelve a hitelességi faktort, sőt nem érdemes szem elől téveszteni az úgynevezett thought leadership-et, vagyis szakmai véleményvezér kommunikációt sem. A Linked In 2023-as felmérésében a B2B szegmens leghatékonyabb eszközeként az in-person eseményekre hivatkoznak, nem véletlenül.

Maschek Sára, a Bloom Marketing Solutions alapító tulajdonosa és szakmai vezetője szerint egy sikeres B2B kampányhoz elengedhetetlen a jó partneri kapcsolat.

„Nagyon fontosnak tartom, hogy az új ismertségek kialakítása mellett, ugyanannyi, hanem több energiát fordítsunk meglévő üzleti kapcsolataink ápolására is. Ennek egyik kulcsa és egyben a B2B marketing egyik legfontosabb, leghatásosabb eszköze azt gondolom továbbra is az offline szakmai és partnerrendezvények.”

A rendezvény a B2B szegmens leghatásosabb eszköze
Linked In B2B Marketing Benchmark 2023
A global look at the state of B2B marketing

A Linked In 2023-as B2B Marketing Benchmark felméréséből az is kiderült többek között, hogy az eszközpalettán a rendezvények mellett (60%) a videós tartalmak (59%) a thought leadership, vagyis szakmai véleményvezér vonal (57%) uralja majd a szektort 2024 során, kimagasló emellett a display hirdetések (50%) népszerűsége is. Az AI-használat (26%) nemcsak szakmai követelményként került fel a listára: a mesterséges intelligenciát aktívan használó marketing vezetők 81%-a szerint 2024-ben sokkal nagyobb fókusz kerül az eszközre, a feladatunk annak megértése és beépítése mellett a megfelelő folyamat automatizáció kialakítása.

A rendezvény, a videós tartalmak, a tought leadership 2024 trendjei a B2B szektorban.
Linked In B2B Marketing Benchmark 2023
A global look at the state of B2B marketing

Ügyfélszerzés hosszútávon tartalommarketinggel

Ty Heath, a Linked In The B2B Institute piackutatásért felelős vezetője azt vallja, hogy a márkanövekedés és az ügyfélszerzés egy hosszabb távú folyamat, amelynek a titka: célozd meg azokat az embereket, akik, ha ma nem is, a közeljövőben biztosan vásárolni fognak tőled.

Ehhez, ahogy a B2C esetében is, elengedhetetlen egy jól megalkotott buyer persona kialakítása. Emellett pedig nagyon fontos, hogy figyelmet fordítsunk a B2B tartalommarketing felé: a saját vállalati blog építésére – ami a linképítés miatt SEO-barát is, és jó eszköz lehet a lead generálásra, ha különféle formokat, sablonokat, ebook-okat ajánlunk – a Linked In cikkekre és folyamatos posztok generálására, érdekes videós anyagos készítésére, és mindezek rendszerbe helyezésére.

Mi a munkánk során napi szinten foglalkozunk ilyen folyamatokkal, így ha segíteni tudunk, akkor keress minket bizalommal, írj nekünk a bloom@bloommarketing.hu e-mail címre!