Az üzleti világ folyamatos változik, alakul. Ez alól a marketingstratégiák sem kivételek. Korábbi írásainkban megnéztük az ideális budget-et és a rendelkezésre álló, 2024-ben is releváns eszközkészletet. Ez utóbbihoz azonban még érdemes két megközelítést megvizsgálni: az inbound és az outbound marketinget, mert ezek arányos elosztása is hatással van a marketing tevékenység egészére. De mi a különbség köztük, és mikor érdemes az egyiket vagy a másikat választani?
Az inbound marketing arra törekszik, hogy értékes tartalmat és élményeket biztosítson a célcsoport számára. Ide tartoznak a blogposztok, a közösségimédia-tartalmak, az e-könyvek, és más olyan anyagok, amelyek megoldást nyújthatnak a felhasználók problémáira. Míg az outbound marketing szinte bekopogtat a célcsoport ajtaján, a klasszikus reklámokeszközökkel (rádiós, televíziós, print), például hirdetésekkel, vagy hideghívásokon keresztül, esetleg e-mail kampányok formájában.
Forrás: Shutterstock
Az ideális stratégia kiválasztása mindig attól függ, hogy a vállalat milyen fázisban van, és milyen típusú terméket vagy szolgáltatást kínál, továbbá az aktuális piaci és marketing trendektől. Például, ha egy vállalat új terméket vezet be a piacra, és szeretné növelni a brand ismertségét, akkor induláskor az outbound marketing eszközök hatékonyak lehetnek. Egy márkaépítési folyamat részeként például egy PPC-kampány, így a Google, a Meta-hirdetések, valamint a közvetlen mail kampányok segíthetnek a célcsoport elérésében, hogy a márka látótérbe kerülhessen. Ezeket később, következő lépésként, követhetik a különféle események, szponzorációk is, amik B2B célcsoport esetében például segítenek az üzleti kapcsolatok fenntartásában, a networkingben, szakmai tartalmak előállításában, míg, ha a B2C szegmenst nézzük, akkor közönséggel, ügyfeleinkkel való kapcsolattartásban, személyes márkaépítésben.
Ez azonban nem elég. A klasszikus márkaláttatáson túl fontos, hogy egy tartalomstratégia is felépüljön, bele kell tehát integrálni a folyamatba az inbound eszközöket is. Az értékes, kifejezetten a célközönségre szabott tartalom segíthet a vállalatnak abban, hogy hosszú távon és növelje az online láthatóságát, és minél több emberhez eljusson a kínált termék vagy szolgáltatás, a márkaüzenettel egyetemben.
A tartalom és személyre szabottság évről évre erősebb nyomot hagy, ami a statisztikákon is meglátszik:
- A Forrester Research 2022-es tanulmányában megállapította, hogy az inbound marketing átlagosan 54%-kal nagyobb leadet generált vállalatonként, mint az outbound marketing.
- A Hubspot elemzése alapján, 2023-ban az inbound marketing eszközök átlagosan 63%-kal olcsóbban vezettek új ügyfelekhez, mint az outbound marketing eszközök.
- Az Outbrain blog megállapításai is ezt támasztják alá, miszerint az inbound marketing során bezsebelt leadek 60%-kal költséghatékonyabbak, olcsóbbak voltak, mint az outbound leadszerzés. Emellett az üzleti döntéshozók 80%-a szívesebben ismerné meg a választott brandet értékes tartalmakon, cikksorozatokon, mint közvetlen reklámokon keresztül.
- A Hubspot 2024-es State of Marketing Reportja szerint a marketing szakértők 50%-a biztosan növelni fogja a tartalommarketing költségvetését az elkövetkező években
Jól látszik a közvetett eszközök népszerűsége, azonban mi mindig az egységre törekszünk és ügyfeleinknek is ezt javasoljuk. Álláspontunkat a témával kapcsolatban Carole Mahoney, az Unbound Growth alapítója tökéletesen összefoglalta: a szakértő azt vallja, hogy a márkanövekedést igazából nem is egyik vagy másik szemlélet fogja megadni, hanem a kettő együttes alkalmazása.
Összefoglalva tehát az inbound és az outbound marketing együttes alkalmazása lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy különböző csatornákon keresztül érjék el a célcsoportjukat és növeljék az ügyfélszerzést.
Te hogyan kombinálod a kettőt?
Hogyha segítégre lenne szükséged, akkor keress minket bizalommal és megtaláljuk a legoptimálisabb megoldást, még komplex problémára is.
Ha tetszett ez a blog bejegyzésünk, akkor javasoljuk a többi területet összefoglaló írásainkat is.