Izgalmas időszakhoz értünk, ami a marketing világát érinti, hiszen nemcsak a trendek változnak, hanem a stratégiai alapvetéseinket is gyakrabban kell átvizsgálni. A mesterséges intelligencia és a vásárlói szokások folyamatos alakulása hatással van a business-to-business jellegű partneri kapcsolatokra is. Ami azonban változatlan ebben a soktényezős és rohamosan fejlődő szakmában, az a hatékony kommunikáció és az események ereje. Mai blogbejegyzésünkben megvizsgáljuk, hogy miért olyan fontos a PR és a rendezvények közötti szoros kapcsolat, és miért kell mindkettőt egymással kiegészítenünk a sikeres marketingstratégia érdekében.
Először is, miért van szükség a kommunikáció támogatására a rendezvények esetében, és miért fontos, hogy a rendezvényeket PR fronton is segítsük? Ahogy azt előző blogposztunkban írtuk, a PR a bizalom művészete, ami lehetőséget és teret biztosít a célcsoporttal való kapcsolódásra, legyen az akár B2C, akár B2B. Meg tudjuk vetni a lábunkat, el tudjuk juttatni az üzenetünket, értékeinket egy mélyebb szinten, minden egyes – így az elő és utó, valamint az esemény alatti – kommunikációs szakaszban. Ezáltal elősegíti a résztvevők érdeklődésének felkeltését, a médiafigyelem elérését és a pozitív megítélés kialakítását. A PR tevékenység révén egy rendezvény előzetesen már ismertté válik, és ez növeli annak esélyét, hogy az érdeklődők részt vegyenek rajta.
Mindez azonban fordítva is igaz: a rendezvények is hozzájárulnak a PR sikeres működéséhez. Egy jól megtervezett és kivitelezett esemény lehetőséget ad a cégeknek és márkáknak arra, hogy közvetlenül, adott esetben személyesen is kommunikáljanak közönségükkel, a médiumokkal, más érdekelt felekkel, ami lehetőséget teremt a közvetlen kapcsolatok megerősítésére, kiépítésére, termékek és szolgáltatások bemutatására. Pozitív élmények alakíthatók ki, amelyek hosszú távon erősítik a márka hírnevét.
A PR fontosságáról és szerepéről itt írtunk bővebben!
Mit vegyünk figyelembe az eseményt és annak PR tevékenységét illetően?
- KPI-ok és elvárások: Mielőtt elkezdenénk tervezni, fontos az ügyféllel együtt a KPI-ok meghatározása, tisztázása, hogy mi a mérvadó a kampány eredményeit és sikereit illetően.
- Mérések és aktivitások: Mindig törekedjünk arra, hogy mérjük a látogatók elégedettségét az eseményen; lehet az egy applikáció, egy helyszíni aktivitás, QR-kód beolvasás. Ez lényeges pont lesz az utókommunikációt és a későbbi kampánytervezést illetően.
- Adatok és riportok: A visszajelzések, beszerzett adatok alapján meg lehet vizsgálni a kommunikáció és a további marketing tevékenységek irányát, jellegét, a márkaértéket és hitelességet. Fel lehet mérni azt is, hogy hol kell még erősíteni és melyik az a terület, téma, amiben kiemelkedhet az ügyfél a versenytársak közül.
- Adatvizualizáció: A jobb érthetőség és a pontosabb üzenetátadás szempontjából érdemes az eredményeket és megállapításokat egy grafikai anyagon is megjeleníteni. Ehhez jó segítség és társ lehet a Google Data Studio vagy akár a Microsoft Power BI programja is.
A kampánybudget és tervezés pontos menetét itt részleteztük.
Mesterséges intelligencia: igen vagy nem?
Napról napra egyre több mesterséges intelligencia program és fejlesztés érkezik, ami különféle problémára, folyamatelemre/fázisra jelent megoldást. Mi például már nagyon várjuk a Sora érkezését.
Az AI többféle metódusban hasznos eszköz lehet: a csapattal közös ötletelési fázis előtt érdemes megfuttatni a ChatGPT-ben, hogyan is építene fel egy üzleti partnerrendezvényt, illetve milyen kommunikációt társítana hozzá. Az ingyenes verziót használva egy alapsablont fog összeállítani, azonban ha ez megvan és szakmailag is rendben találjuk, akkor az energiáinkat összpontosíthatjuk a basic terv csiszolására, hatékonyabb és kreatívabb ötletek kialakítására.
Megkértük a Chat GPT-t, hogy viselkedjen úgy, mint egy 30 éves tapasztalattal rendelkező marketing specialista, aki legalább 10 évet töltött rendezvény szakmában, ügynökségnél, és legalább 15 évet foglalkozott kommunikációval, kommunikációs stratégia kialakításával, PR-rel, valamint social media tartalmak tervezésével.
Ez az esemény- és tematikanaptár, struktúra készült, miután az első promt-ot kétszer-háromszor pontosítottuk, részletezést kértünk. Ezt követően a kommunikáció alapjainak megtervezésében is segítséget kértünk:
Látható, hogy ezek tényleg csak ötletkezdemények, azonban a közös, csapatos ötletelés előtti felkészülést megkönnyíti, ad egy támpontot. A promt-ban mi nem konkretizáltuk az esemény jellegét, csak annyit írtunk, hogy egy technológiai területen kiemelkedő márka üzleti partnerrendezvényét szeretnénk lebonyolítani. További célok, üzenetek és KPI-ok hozzáadásával a Chat GPT ötlet folyama is alakítható. Érdemes azonban résen lenni, számadatokat és érzékeny információkat soha ne adjunk meg a programnak!
A 2024-es B2C kampánytrendekről itt, az idei B2B kommunikációval kapcsolatban pedig itt írtunk bővebben.
Összefoglalva tehát, a PR és a rendezvények közötti kapcsolat alapvető fontosságú a sikeres marketingstratégia szempontjából. Együttesen járulnak hozzá egy kampány sikerességéhez, az erősebb márkajelenléthez, ezért javasoljuk, hogy a rendezvényt mindig kísérje egy PR-kommunikáció és a PR-kommunikációt ideális esetben támogassuk meg egy olyan rendezvénnyel, ami hírértéket is szolgáltat.