A rendezvényszektor erősödik, ez szemmel látható. Habár a hibrid események már abszolút normának számítanak. Egyre izgalmasabb és kreatívabb megoldások születnek a technológia előrehaladtával. Az online közvetítések már nem számítanak újdonságnak, az alap marketing felszerelés részét képezik, így érdemes új vizekre evezni. Nem egy olyan eseményt tartottak már az elmúlt egy évben, amely ötvözi például az élő és a Metaverzumban tartott rendezvényeket. Nézzük meg, mire érdemes még figyelni idén!
Milyen újdonságokkal érdemes számolni?
VR/AR, Metaversum és társaik
Mint ahogy az egész marketing iparág, úgy a rendezvényszervezés területe, illetve annak eszközei is folyamatosan bővülnek, fejlődnek. Az egyik legfontosabb újdonság a virtuális és kiterjesztett valóság (VR/AR) alkalmazása. A PwC tanulmánya szerint a VR és AR technológiák használata 15%-kal növelte a résztvevői elkötelezettséget és interakciót az eseményeken.
Ahogy egy régebbi posztunkban is írtuk, ez a terület még bőven tartogat lehetőségeket, érdemes számolni velük és felkészülni az olyan megoldásokra is, mint a virtuális sajtótájékoztató, kiállítás vagy akár koncert. Ez utóbbit a FortNite nevű battle royal játék már 2019-ben meglépte, amikor egy neves DJ tartott virtuális koncertet a felületen lévő játékosoknak.

Forrás: Saptial
A másik jól bevált és könnyen használható felület a Spatial. A felület sokszínűen használható, kiállítóteret lehet létrehozni vele, ami akár egy élő rendezvény kísérő eszközeként/eseményeként is megállja a helyét. A BOSS márka is így gondolkodott, 2023-ban például 3D-s Showroom-ot tervezett a felületre Metaverse Fashion Week névvel, a Miami élő esemény mellé. Daniel Grieder, a HUGO BOSS vezérigazgatója, a Spatial felülettel közös sajtóközleményében elmondta, hogy új, virágzó lehetőségként tekint a gyorsan fejlődő digitális térre, ami tökéletes kiegészítője az omnichannel értékesítési stratégiájuknak.
Célzás és személyre szabás
Az események esetében a célzás talán még sosem volt fontosabb. A cél pontos meghatározása, ennek megfelelően pedig a releváns célcsoport társítása kritikus pont. Eseménytől függően érdemes olyan tartalmakat közzétenni az előkommunikációs szakaszban, ami nemcsak eléri, hanem – az előzetesen megalkotott call-to-action üzenet – meg is szólítja őket, és ébreszt bennük egy „én is ott akarok lenni” érzést. Ezután a másik lényeges pont a rendezvényhelyszín dekorációja. Természetesen ez is eseményfüggő, általánosan elmondható, hogy a kommunikáció jellegének, stílusának idomulnia kell a majdani esemény hangulatához. Hogyha erőt és energiát fektettünk például egy nagyon szép meghívó design-ba, és/vagy content-sorozatba, akkor a helyszín is legyen ugyanolyan színvonalas, mert erős érzelmi kötődést alakíthatnak ki a látogatóban, ami hosszú távon pozitívan hat a márka hírnevére és sikerére.
Fenntarthatóság
Mivel az előbb szó esett az igényességről és dekorációról, meg kell említsük a fenntarthatóság és a társadalmi felelősségvállalás témáját, ami már nem csupán múló divat. Egyre inkább a sikeres rendezvényszervezés alapvető elemeivé, elvárásává válnak. Képzeljünk el újrahasználható dekorációkat, nulla hulladékot termelő vendéglátást és zöld minősítéssel rendelkező helyszíneket. Ez nem csupán a divatról szól: a cél egy pozitív hatás elérése.
Megéri -e offline eseményt tartani?
Az a tapasztalatunk, illetve ügyfeleinktől is azt a visszajelzést kapjuk, hogy a modern eszközök mellett igénylik, szeretik a személyes találkozókat. A személyes találkozóknak megvan a maguk varázsa, főleg a B2B szektorban: a SpotMe cikkében olvasható, hogy a rendezvényszervezők 88%-a szerint az eseményrésztvevők leginkább a networking kedvéért mennek el egy-egy rendezvényre.
Összefoglalva, az idei rendezvények tapasztalatai és trendjei azt mutatják, hogy az élő események és a digitális eszközök kombinációja a jövő útja. Az új technológiák és adatvezérelt megközelítések segítségével még hatékonyabb és emlékezetesebb rendezvényeket szervezhetünk.