Skip to main content

A storytelling, illetve a kreatív tartalom kapcsán már foglalkoztunk a márkaépítéssel és a trendekkel. Ebben a posztban kifejezetten a vizualitásra helyezzük a hangsúlyt, hiszen az egyik legfontosabb és legdinamikusabban fejlődő terület. Kulcsszerepet játszik a márkaidentitás kialakításában és a fogyasztói lojalitás megteremtésében. Nézzük meg hogyan határozhatja meg a vizuális történet a márkánkat, és miért érdemes kiemelt figyelmet szentelni neki a stratégiai megbeszéléseken.

A vizualitás ereje

A vizuális kommunikáció ereje abban rejlik, hogy képes gyorsan és hatékonyan közvetíteni üzeneteket. Ennek vannak szélsőséges és kevésbé szélsőséges esetei is. Mielőtt belemélyednénk a témába, az egyik legtöbbet emlegetett és egyetemen is tanított mítosz a Coca-Colához köthető. A hatvanas évek amerikájában készült egy olyan „kísérlet”, ahol egy moziterem vetítőjére ötmásodpercenként feliratokat villantottak fel a nézőknek, éppen annyi ideig – a másodperc töredékéig –, hogy azt tudatosan ne lehessen érzékelni. A legenda szerint emiatt nőtt a kóla és popcorn vásárlás mértéke, több, mint 18 százalékkal. Később több ilyen kísérlet kudarcba fulladt, James Vicary később pedig bevallotta turpisságát: nem mondott igazat. A tudatalatti reklám „nyers valójában” nem létezik, ezt kutatások és újabb kudarcos kísérletek bizonyítják, viszont a preferenciánkat befolyásolhatják.

A 18-25 éves korosztály különösen érzékeny a vizuális ingerekre, mivel ők azok, akik a digitális világban nőttek fel, sőt korosztályban felmehetünk egészen a 35 éves korig, hiszen már nekik is a mindennapi életük szerves részévé vált a képek, videók és grafikai tartalmak fogyasztása.

Ki lehet hiteles a témában?

Ha vizuális történetmesélés, akkor egyértelmű, hogy a National Geographic ami ennek a műfajnak a mestere. Képeik és videóik nemcsak lenyűgözőek, de mély érzelmi hatást is kiváltanak, miközben bemutatják a világ szépségeit, problémáit. Ez a vizuális gazdagság és érzelmi mélység segít abban, hogy hitelesek maradjanak a nagyközönség és a szakma számára. Projektjeik nemcsak szemet képráztatóak, hanem felszínre hoznak komoly témákat, amivel foglalkoznunk kell.

Blogposztunk 2. részében a márkaidentitás és vizualitás kérdéskörével megyünk tovább, megvizsgáljuk a kettő kapcsolatát, esszenciáját.

Neked ki, melyik márka a hiteles tartalomgyártó?
Volt -e olyan reklám/kép/grafika, ami a mai napig megmaradt az emlékezetedben? Ha igen, melyik volt ez?